Vi har som mål att alltid ge personlig och hög service till våra kunder. Nedan följer de köpvillkor som vi arbetar efter och som överensstämmer med gällande lagstiftning och våra egna riktlinjer.

Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar.Bilderna på hemsidan garanterar inte att varans exakta utseende återges.
Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och adress registreras i vårt kundregister.

Alla priser i e-butiken är angivet i SEK, och inkluderar moms. Frakt tillkommer, om inget annat anges. Frakten är viktbaserad och anges i varukorgen och kassan. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser i e-butiken utan föregående avisering.

Din order/Leverans

Hos oss tillverkas chokladen för hand, vilket ibland betyder att vid högsäsong av choklad så som jul, påsk alla hjärtans dag dröjer din beställning nån dag vanligtvis 2-4 dagar innan vi kan skicka den. Tinas Praliner har ingen stor lagerhållning av choklad och praliner eftersom vi vill att chokladen ska var så färskt som möjligt.  Vi skickar chokladen, så snart som möjligt. Vi kan inte garantera postens/Schenkers leveranstid som normalt tar 1-2 dag efter att vi skickat dina varor.

Ångerrätt och retur

Du har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt Distansavtalslagen. Enligt den lagen gäller också att varan skall kunna återlämnas i oförändrat skick. Du står själv stå för frakten tillbaka till oss och står även för transportrisken gentemot posten. Vi ersätter dig för varan. Frakt och fakturaavgift ersätts aldrig.

Ångerrätten gäller inte vid:

Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.

Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.

Om du fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig omgående kontakta tina@tinaspraliner.se . Beskriv felet så utförligt som möjligt. Foto på varan, samt emballaget. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis häva köpet och få köpesumman i retur.

Kontakta alltid oss på mail tina@tinaspraliner.se innan du skickar tillbaka dina varor för mer information om hur du ska göra och för att undvika missförstånd. Returpaket som skickas mot postförskott eller efterkrav utlöses ej!

Reklamation

Transportskada ska anmälas till Posten så snart skadan upptäcks. Om en vara är felaktig eller felexpedierad ska du så snart som möjligt kontakta tina@tinaspraliner.se och ange felet, så får du information om hur du ska gå tillväga. Vi står för kostnaden vid dessa returer.
För att få handla på Tinas Praliner måste Du ha fyllt 18 år eller ha målsmans godkännande. Tinas Praliner accepterar, enligt svensk lag, inte kreditköp till personer under 18 år. Tinas Praliner förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra din beställning (exempelvis om Du uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar).

Ej uthämtade paket:
Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för hantering som uppstår vi d ej uthämtade paket. Vi tar ut en avgift på 150 kr om ett paket inte hämtas ut.

Priser
Samtliga priser i butiken anges i SEK inkl moms. 12% på konfekt och 25% på övriga varor. Priset som gäller är det som är angivit den dag kunden gör sin beställning. fraktkostnader tillkommer. Frakten är automatiskt viktbaserad, och kan ses i kassa eller varukorg. Frifrakt går automatiskt in efter köp på över 1200 kr. Vi skickar våra leveranser med Post eller via Schenker

Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser e-buiken utan föregående avisering.

Betalningsalternativ

Vi erbjuder Kortbetalning samt Banköverföring via Klarna

Förskottsbetalning
Betala in den totala ordersumman på Bankgironummer :5020-3173. Glöm ej ange ditt ordernummer som du har tilldelats i orderbekräftelsen. Alternativt ditt namn som referens.Leverans sker efter att vi ser på kontot att vi har mottagit din betalning. Vi reserverar varorna i 5 dagar i väntan på betalning.

Om du är företagskund eller önskar bli återförsäljare, vänligen kontakta oss på: tina@tinaspraliner.se

Tina 070-219 43 38

Transportskada

Transportskada ska anmälas till Posten/Schenker så snart skadan upptäcks. Om en vara är felaktig eller felexpedierad ska du så snart som möjligt kontakta tina@tinaspraliner.se och ange felet, så får du information om hur du ska gå tillväga. Vi står för kostnaden vid dessa returer. Har du frågor är du givetvis välkommen att höra av dig till oss.

Sekretess
Tinas Praliner tar ansvar för alla personuppgifter som du lämnar till oss när du registrerar dig som kund. Uppgifterna används för att vi ska kunna administrera dina inköp och i marknadsföringssyfte. Ingen obehörig har tillgång till vårt kundregister och uppgifterna lämnas inte ut till tredje part. Du har rätt att  begära information om hur dina personuppgifter används. Begäran skickas till tina@tinaspraliner.se

Force majeure
Vi anser oss befriade från förpliktelsen att fullgöra nämnda avtal i händelse av naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer samt jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses eller undvikas.

Företagsinformation

Juridiskt namn: Tina Miinins Praliner i Alsen
Varumärkesnamn: Tinas Praliner

Godkänd för F-skatt
Organisationsnummer: 710312-5006
Momsregistreringsnummer: SE710312500602

Kontaktperson: Tina Miinin
Postadress: Helleberg 530, 835 93 Alsen
Telefon: 070-219 43 38